Influencia de la noticia en la imagen corporativa de una municipalidad desde la percepción del ciudadano

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The media are mediators of the symbolic content between rulers and governed, and contribute to the formation of public opinion. For this reason, this research of explanatory descriptive level of causal type ex post facto, determined the level of influence of the news on the corporate image of the Provincial Municipality of Piura (Peru) from the citizen's perception. The results showed that the news has a significant influence on the readership, and it was concluded that, despite recognizing that the content is biased and biased, they focus on the issues that the media include in their agendas and assume their perspectives.

Título traducido de la contribuciónInfluence of the news in the corporate image of a municipality from the perception of the citizen
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)90-119
Número de páginas30
PublicaciónOpcion
Volumen33
N.º84
EstadoPublicada - 2017

Palabras clave

  • Communication policy
  • Mass communication
  • Public opinion
  • Theory of information

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Influencia de la noticia en la imagen corporativa de una municipalidad desde la percepción del ciudadano'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto